يه چيزي ميشه ديگه! يه چيزي ميشه ديگه! .

يه چيزي ميشه ديگه!

ماسك كلاژن دور چشم خانگي

پوست دور چشم بسيار نازك تر از ساير قسمت‌هاي صورت است به همين جهت داراي حساسيت بيشتري مي باشد و همچنين در برابر عوامل بيروني بسيار سريعتر دچار آسيب پذيري مي شود به همين دليل با بالا رفتن سن ، ميزان كلاژن سازي پوست كمتر مي شود و شما مي توانيد با استفاده از ماسك هاي كلاژن ، تاثير بسيار زيادي در كاهش تيرگي و همچنين رفع چين و چروك اطراف چشم خود داشته باشيد زيرا به وجود آمدن چين و چروك در ناحيه اطراف چشم موجب ميشود تا چشم ها نسبت به حالت طبيعي كمي كوچكتر نشان داده شود و اين عامل مي تواند از جذابيت چهره تان كم كند  .

بيشتر بدانيم:

چين و چروك زير چشم و چرايي هاي آن كه بايد بدانيد!


علاوه بر زياد شدن سن ، عوامل ديگري همچون استعمال دخانيات و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولاني موجب كاهش شادابي پوست در ناحيه اطراف چشم مي شود . به وجود آمدن چين و چروك در اطراف چشم باعث مي شود تا چهره افراد خسته و ناراحت به نظر برسد و در اين گونه موارد كلاژن كه نوعي پروتئين است در اندام هاي مختلف بدن همچون تاندونها،  مو ، پوست و ناخن و ماهيچه ها وجود دارد و بدن اين پروتئين ها را به صورت طبيعي سنتز مي كند و موجب ترميم ضايعات مي شود . اما هنگامي كه سن افزايش پيدا مي‌كند ، ميزان توليد كلاژن كم مي شود و ترميم آسيب هاي پوستي با مشكل مواجه مي شود و بدن ديگر قادر نخواهد بود به ميزان كافي كلاژن توليد كند و همين عوامل موجب ايجاد خطوط ريز چين و چروك در ناحيه زير چشم ، گونه و پيشاني ميشود .

كلاژن تاثير بسيار زيادي در كم شدن علائم پيري پوست دارد و تمامي اين خصوصيت ها به  علت وجود پروتئين كلاژن در ماسك ها است.در تمامي ماسك ها معمولاً كلاژن ، كائولن ، كلاژن دريايي هيدروليز شده ، گليسيرين ، اسيد آمينه ضروري ، اسيد سيتريك و هيالورونيك اسيد مي باشد كه تمامي اين مواد تاثير بسيار زيادي در افزايش جوانسازي پوست و استحكام پوست دارد.

انواع ماسك كلاژن براي دور چشم 

براي پيشگيري از ايجاد آسيب در اطراف چشم ماسك هاي كلاژن را استفاده مي كنند كه كه هر يك از اين ماسك ها براي مصارف گوناگون هستند كه عبارتند از :

ماسك كلاژن دور چشم براي تغذيه پوست و افزايش شفافيت 

اين ماسك از ماسك هايي به شمار مي آيد كه باعث تغذيه پوست و همچنين شفافيت دور چشم ميشود . شما مي توانيد براي تهيه اين ماسك از سفيده تخم مرغ و عسل استفاده كنيد كه طرز تهيه آن به اين گونه است كه يك عدد سفيده تخم مرغ را مي توانيد با قرص ويتامين e و مقداري عسل تركيب كرده سپس آن را در ناحيه اطراف چشم بگذاريد . همانطور كه مي دانيد سفيده تخم مرغ سرشار از ويتامين مي باشد و داراي كالري بسيار بالايي است كه اين ويژگي آن ، تاثير بسيار زيادي در بسته شدن منافذ پوست دارد و همچنين ويتامين e از پوست شما در برابر راديكالهاي آزاد و همچنين اشعه هاي مضر نورخورشيد محافظت مي‌كند كه تمامي اين عوامل تاثير بسيار زيادي در بهبود رنگ پوست و كاهش تورم به جاي مي‌گذارد . همچنين عسلي كه در اين ماسك وجود دارد داراي خاصيت آنتي باكتريال است و استفاده از آن در اين ماسك موجب تغذيه پوست شده و شما ميتوانيد پس از استفاده از اين ماسك تاثير شگرف آن را در شفافيت پوست خود مشاهده كنيد .

بيشتر بدانيم:

درمان طبيعي چين و چروك زير چشم

 

ماسك كلاژن ساز دور چشم براي آبرساني پوست 

براي آبرساني به پوست خود مي توانيد از ماسك كلاژن ساز براي دور چشم استفاده كنيد . يكي از ماسك هايي كه به اين منظور استفاده مي شود ، ماسك خيار است . خيار داراي مقادير بسيار بالايي آب بوده كه مي تواند پوست شما را آبرساني كند . براي تهيه اين ماسك تنها كافيست كه خيار را رنده كرده و سپس مقداري از آب آن را با پنبه و يا براش در اطراف چشمان خود بماليد . همچنين مي توانيم خيار را حلقه حلقه كرده سپس آن را در پوست اطراف چشم خود بگذاريد . بعد از چند بار استفاده كردن از اين ماسك ، نتيجه فوق العاده آن را به وضوح مي‌بينيد زيرا استفاده از آن موجب از بين رفتن چين و چروك پوست ، كاهش پف ، تورم و همچنين شادابي پوست مي شود .

ماسك كلاژن دور چشم براي افتادگي پوست 

براي رفع افتادگي پوست اطراف چشم ، شما مي توانيد از ماسك روغن نارگيل استفاده كنيد زيرا اين ماسك داراي خاصيت آنتي اكسيدان است و با نفوذ سلول هاي پوستي عميق از افتادگي و شل شدن پوست اطراف چشمتان جلوگيري مي كند .

ماسك كلاژن ساز دور چشم رفع تيرگي 

از مشكلاتي كه اغلب افراد با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند تيرگي اطراف چشم است كه اين تيرگي ها مي تواند به علت خستگي آب بدن و ساير عوامل ديگر باشد اما مي‌توانيد با استفاده كردن از ماسك سيب زميني تفاوت بسيار زيادي در رفع تيرگي پوست اطراف چشم خود ايجاد كنيد . براي تهيه اين ماسك تنها كافيست يك سيب زميني را رنده كنيد و آب آن را بگيريد و با يك پنبه و يا براش آن را بر پوست اطراف چشم بماليد همچنين مي توانيد روش ديگري را براي تهيه ماسك به كار بگيريد كه عبارت است از تركيب آب سيب زميني با زرده تخم مرغ و عسل كه اين ماسك براي افرادي كه پوست آنها خشك است توصيه مي شود .اين تركيب ها به مدت ۱۵ دقيقه بر روي پوست اطراف چشم بگذاريد سپس صورت خود را با آب ولرم بشوييد و بعد خشك كنيد . استفاده كردن از ماسك گوجه فرنگي به همراه ليمو نيز تاثير بسيار زيادي در جهت رفع تيرگي سياهي اطراف چشم دارد كه براي تهيه كردن اين ماسك يك عدد گوجه فرنگي را رنده كنيد و به آن كمي آبليمو اضافه كنيد و اين تركيب را به مدت نيم ساعت بر روي اطراف چشم خود گذاشته سپس آن را بشوييد و خشك كنيد .

ماسك كلاژن دور چشم براي چين و چروك

براي رفع چين و چروك در ناحيه اطراف چشمانتان از ماسك موز استفاده كنيد زيرا اين ماسك تاثير بسيار زيادي در جهت رفع چين و چروك و سياهي اطراف چشم دارد . براي استفاده از آن كافي است كه موز را له كرد سپس آن را به مدت ۲۰ دقيقه در ناحيه اطراف چشم بگذاريد. شما در مدت زمان بسيار كوتاهي مي‌توانيد نتيجه آن را ببينيد زيرا اين ماسك فوق العاده عمل مي كند .ماسك ديگري كه مي‌تواند عالي باشد ماسك شير است زيرا شير داراي اسيد لاكتيك مي باشد پس شما مي توانيد مقداري از از شير را بر روي پنبه ريخته سپس آن را به آرامي دور چشم بماليد و ۱۵ دقيقه صبر كنيد و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهيد .

نكاتي كه براي استفاده از ماسك دور چشم بايد رعايت كنيد  

ماسك هايي كه در محيط هاي مختلف مانند داروخانه ها لوازم آرايش فروشي و يا در عطاري ها به فروش مي رسند همگي آنها نوعي اطلاعات محصول وجود دارد كه شما مي توانيد با مطالعه ي توضيح محصول ، نحوه استفاده از آن را متوجه شويد . اما ماسكي كه شما در داخل منزل درست ميكنيد بسيار متفاوت است پس بايد نحوه صحيح استفاده از آن را بدانيد . در زير به برخي از نكات استفاده از ماسك دور چشم خانگي پرداخته ايم.

  • قبل از استفاده از هر گونه ماسكي نبايد صورت شما هيچ گونه آلودگي داشته باشد پس بهتر است قبل از آن ، صورت خود را با يك پاك كننده مناسب نوع پوست خود بشوييد سپس پوست اطراف چشم را پاكسازي كرده و بعد از ماسك ها استفاده كنيد . بهتر است كه قبل از استفاده كردن از ماسك ها از لايه بردار استفاده نكنيد تا پوستتان حساس نشود . 
  • زماني كه ماسك مورد نظر خود را انتخاب كرديد به اين نكته توجه كنيد كه ممكن است ماسك شما داراي تركيبات گياهي باشد كه تركيبات گياهي باعث آبرساني بهتر پوست ناحيه چشم شما مي شود در صورتي كه ماسك داراي تركيبات پپتيدي باشد تاثير بسيار زيادي در كاهش خطوط دور چشمتان به جا ميگذارد.
  • هنگامي كه از ماسك استفاده مي كنيد مواظب باشيد كه تركيبات آن به داخل چشم تان نرود سپس ماسك را به مدت ۱۵ دقيقه بر روي پوست خود بگذاريد و در اين مدت آرامش خود را حفظ كنيد . پيشنهاد ما به شما اين است كه در اين مدت به موزيك ملايم گوش دهيد .
  • بعد از اينكه زمان موردنظرتان طي شد پوست خود را با آب ولرم شسته سپس با پارچه نرم خشك كنيد . ماسك هايي كه براي پوست اطراف چشم مورد استفاده قرار مي گيرد نبايد بر روي پوست فشار وارد كند زيرا فشار دادن ماسك بر روي پوست موجب مي شود كه پوست تحريك شود .
  • نكته بسيار پر اهميت ديگري كه موجب تاثير پذيري بيشتر ماسك مي شود اين است كه قبل از استفاده ازماسك ، آن را در درون يخچال بگذاريد تا كاملا خنك شود . زيرا خنك شدن ماسك موجب كاهش سياهي زير چشم و تورم مي‌شود .با اين روش شما پوستي شاداب و شفاف تر داريد.
  • و اما نكته آخر كه بايد در هنگام استفاده كردن از ماسك ها به آن توجه كنيد تركيبات مورد استفاده داخل آن است . در صورتي كه ماسك ها فاقد مواد شيميايي و عطر هاي مصنوعي باشند نتايج بسيار زيادي بر روي پوست مي گذارند.

  بهتر است از ماسك هاي دور چشمي استفاده كنيد كه شامل تركيبات زير باشد :

1.كافئين

هنگامي كه در ماسك دور چشم كافئين وجود دارد كافئين موجب رفع لكه هاي سياه تورم اطراف چشم مي شود و موجب مي‌شود تا ظاهر شما خسته به نظر نرسد.

2.عصاره چاي سبز

چاي سبز تاثير بسيار زيادي در محافظت از پوست صورت و تسكين پوست آسيب ديده دارد در صورتي كه ماسك مورد استفاده شما حاوي اين ترتيب باشد موجب مي شود تا پوست شما با طراوت و شاداب شود . 

3.ويتامينc

رفع لكه هاي تيره و همچنين يكدست شدن رنگ پوست در ناحيه اطراف چشم مي توانيد از ماسكي استفاده كنيد كه حاوي ويتامين c باشد .

4.اسيد هيالورونيك 

هيالورونيك اسيد موجب انعطاف پذيري پوست ميشود اين ماده به طور طبيعي در بدن وجود دارد و هنگامي كه ماسك مورد استفاده شما حاوي اين ماده باشد موجب افزايش خاصيت ارتجاعي پوست اطراف چشمتان مي شود . 

5.پپتيدها

افزايش الاستين و كلاژن پوست خود از ماسك هاي استفاده كنيد كه حاوي اين تركيب باشد زيرا پپتيد ها پروتئين هاي اساسي پوست مي باشند . 

6.رتينول

افزايش استحكام پوست اطراف چشم و افزايش حجم از ماسك هاي استفاده كنيد كه حاوي اين تركيب باشد زيرا رتينول از تغيير رنگ پوست دور چشم نيز جلوگيري مي كند . 

7.ويتامين ب3

ويتامين ب ۳ در ماسك اطراف چشم موجب حفظ رطوبت در اين ناحيه و يكنواختي رنگدانه ها خواهد شد. 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۲۳:۵۹ توسط:ادهم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :